tisdag 19 januari 2010

Lagomt kallt!

Då verkar det som att den värsta kylan har släppt sitt grepp om oss. Nu har vi runt
-10 grader, vilket jag tycker är alldeles lagomt:)!
Att komma ut på gården från vårt hus och ha den här utsikten är inte illa alls.
(Ja, det är Skutan ni ser!).På lördagar jobbar jag, allt som oftast, på Zebra Second Hand. Det är en nystartad second hand & café i Zebrahuset, som har fått mycket positiv kritik. Viola får också hänga med och vara där lite nu och då och äta våfflor för en tjuga...
Vi hade fått in ett elpiano till Violas förtjusning!
I söndags hängde hela familjen med Anna och WillénRymans i Rödkullen. Det blev skidåkning, snowraceråkning, hamburgergrillning i strålande sol med 5 minus (och blåst). Riktigt mysigt! Och så'klart var Karl med:)
Idag, tisdag, så är Viola och jag hemma från förskola och jobb. Viola är otroligt förkyld och har haft svårt att andats lite inatt och hostat mycket:( . På em blev det 39.9 i feber, men innan dess hann Viola hjälpa mamma med tvätten..., eller ok leka spöke.
Spöket laban...
Tittut, det var ju bara Viola:)

2 kommentarer:

  1. Hejsan allra sötaste!! Jag googlade peter ullådalen och titta vad jag hittade!:) På en kaxig 7;de plats bland sökningarna... Så glad jag blev!
    Hoppas allt är bra med er, jättekram från Mari i ett "tomt" Gbg;)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera