lördag 29 augusti 2009

Åre!

Vi är ju tillbaks i Åre igen och idag är det min födelsedag... - hurra:-) Det har varit en otroligt mysig dag med second-handfyndande med brudarna Viola, Anna F, Anna K och Marie. Efter det tittade vi på Martin och Daniel som spelade beachvolleyturnering och sen blev det lite "gå på stan" (Östersund) innan det var hemfärd igen.

Att fylla år är på ett sätt fortfarande en stor grej för mig. Det är inte längre det materiella som är det viktiga, utan sådana dagar är det viktigt att få omge sig av dem man tycker om - det är det som är i fokus nuförtiden! Om c:a 1 månad fyller Viola 1 år och det känns otroligt stort och viktigt! Jag vet att hon inte kommer minnas denna dag, men vi är så stolta över henne och älskar henne så mycket att vi vill göra den dagen till en fantastisk dag!! Hoppas vi lyckas...!

Vi är så glada över våra kära vänner Kempes, som har gett Viola ännu en lekkompis - lilla söta Lilja!! Vi har fått "hänga" med henne några gånger nu sista veckan och det är så mysigt med en liten "nykläckt" sötis!

Tripp trapp trull - Lilja, Ella, Viola

Imorn flyttar Marie från Åre till Göteborg. Det blir trist för hon är en riktigt skön tjej som vi kommer sakna mycket!

I veckan har jag och Viola fått äran att hänga med Mia, Malte, Mia, Elin, Molly o Freja, hemma hos Mia i Undersåker i deras nyinköpta hus - så kul!!
Mia och Malte utanför huset:)
Viola o Elin testar om gruset är ok och det var det...

Nu har jag börjat jobba lite smått i Zebrahuset här i Åre. Det känns jättekul att börja göra något "eget" igen. Jag stortrivs att umgås med Viola så'klart, men det är bra att få sakna varandra lite ibland, då blir det ännu mer fantastiskt när man ses! I höst blir det ingen förskola för henne, för vi kan pussla lite jag och Martin, men framåt december/januari är det dags för inskolning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar