måndag 31 augusti 2009

Söndag o lite måndag...

Söndags var en skön dag som jag och Viola tillbringade med "moster" Anna. Hon bjöd på hemmagjord Clubsandwich till lunch - urgod!! (jag fick även några mysiga paket). Martin jobbade på Skutan med downhilltävlingen, så vi gick dit och tittade på en av finalerna. Det är en bunt med galna cyklister som startar i mass-start på Kabin berg, sen är det först ner till Holiday club som vinner. Otroligt men sant så var det inte så många olyckor!

Kvällen avslutades i Filadelfia, Undersåker . Det var en riktigt bra gudstjänst med Gabbe som pratade om att "Våga stå upp för sin tro", jag ledde och Anna, Pontus o Olof stod för musiken. Nu har alla Hållandselever börjat skolan, så det var fullsatt i kyrkan!

Mat är ännu lite godare när man får äta själv...

Det är så mysigt att knata om kring själv på den ojämna Skutan!
Kim matar Viola med banan, slurp!
Idag (måndag) har jag och Viola en hemmadag. Senaste nätterna har vi sovit lite halvdant, p.g.a. hennes eviga hosta..., så vi behövde lite vila. Martin jobbar och kommer tyvärr inte hem förräns imorn, trist! När jag dammsuger brukar Viola börja gråta och springa iväg, men idag skedde något revolutionerande: hon o dammsugaren blev polare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar