lördag 31 oktober 2009

"Sjukresa" till Stockholm...

Det skulle bli så mysigt, jag (o säkert Viola oxå...) hade verkligen sett fram emot att åka till Stockholm. Vi skulle bo i Märsta/Sigtuna hos syrran med familj, mamma och pappa skulle komma. Vi skulle träffa Klara med familj (den lilla nyfödda Iris), Pernilla m.fl. och jag skulle få gå på stan (Sthlm, inte Ö-sund eller Åre..) alldeles själv: få titta på vad jag ville, ta en kopp kaffe vid Fridhemsplan kanske och ni vet, bara ha det gott. Vad hände då, jo jag blev attackerad av ett svin som gav mig influensan.., eller något liknande. Jag låg i alla fall halvt om halvt däckad allt ifrån tågresan, som vi startade kl 6 ifrån Ö-sund (åkte från Åre 4,20 på morgonen!!) och nästan tills vi kom hem fredag kväll (o typ lite fortfarande)... Viola fick hög feber på onsdag em/kväll och den håller fortfarande i sig, stackare!!! Detta ledde alltså till att vi i stort sett bara har sett Ölsta byväg 13, där syrran bor, men det är inte fel det, då fick vi chansen att umgås lite mer med dem. (rackarns på det där kaffet vid Fridhemsplan bara;)) Mamma och pappa (mormor o morfar) kom på besök ändå och det var mycket trevligt - tyvärr har mamma blivit sjuk nu, sorry...
Fam Claesson har varit i Thailand och då blev det inköp av prinsessklänningar och då ville Elvira även förgylla Viola med en.
Små söta prinsessor i prinsessklänningar (och Viola i guldmockasiner).
En sjuk Skrutt i mormors famn innan det är dags att sova i vagnen.
Två små söta likisar i Pippitröjor (köpta i Vimmerby i somras).
Sjuklingen med 40 graders feber blir ompysslad av storkusinerna:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar