onsdag 18 februari 2009

"Ledig" dag...

Idag har Viola och jag nästan bara varit hemma, det är lite ovanligt, men väldigt skönt inser man när det händer! Vi började i och för sig dagen med att jag gick och tränade och Viola låg och sov i vagnen på gymet, funkade kanon och hon vaknade först när vi gick hem.
Det har varit en snöig dag idag, vilket ju är fantastiskt! - men det är inget vidare att ut och gå med vagn, så vi tog bilen ner till affären och storhandlade inför helgens 30-årsfirande... Vi får se vad som hittas på. Martin, som fyller 30 år, har ingen aning, så jag får berätta mer på måndag. Viola var duktig en liten stund och satt med när jag försökte baka lite..., med det blev gnäll rätt snabbt och vi har fått umgåtts intensivt hela kvällen, för så fort jag har gått ur rummet har hon gråtit. - inte likt henne!
Jag tog till ett knep som nästan alltid fungerar - badet! Och inte minst när Sköldpaddan är med:-) Hon fick dock en riktig kallsup när hon skulle käka upp sköldpaddans huvud och det var under vattnet...
Pappa Martin är i Östersund och pluggar inför tentan och då fuskar vi lite och äter mat i soffan... Ikväll smakade Viola på banan och persika(blandat), vilket inte alls var så tokigt! Kvällen avslutades med lite "välling" och amning. Jag har börjat ge henne lite "välling" (egentligen modersmjölksersättning) på kvällarna, så att Martin ska kunna ge henne något om de är själva hemma. Hon har varit jätteduktig sista tiden och sovit från 22 (2 nätter från 21) och ända till 6 eller 7 innan matdags och oftast till halv /8 efter maten- sådan grym tjej vi har!!
Nu ska jag pyssla litegranna, Viola sover, men det är nog inte för natten med tanke på att klockan bara är 20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar