måndag 6 april 2009

Helgen v. 14

Viola o pappa Martin tog ett bad/dusch innan det var dags att bege sig ut på restaurang på kvällen. Vi trodde att vår kära dotter skulle sova sig igenom restaurangbesöket, men tji fick vi. Kvällen innan somnade hon 19.20 i vagnen och sov nästan hela tiden när jag var på tjejmys med brudarna hos Anna. (Martin, D-MP o Malin var och tittade på Jon Olssons "bigjumptävling", men vi kände inte att det var ngt Viola skulle få ut så mycket av).

Vi var och åt på Åregårdens Bakficka. En riktigt mysig liten restaurang som ligger bakom Åregården. Jag beställde in tapasrätter: en urgod Rosmarinsoppa, ett kryddigt o smarrigt lammspett i pitabröd och en helt okej paella med musslor, röding etc. De andra tog lamm, vilket också var smarrigt (men inte som min soppa - den var top ten:-) ).
Viola hade det mycket trevligt också och charmade de flesta runtomkring oss. Hon älskar att dricka ur glas och eftersom jag trodde hon skulle sova, så hade jag inte med någon vattenflaska. Det blev lite blött, men vad gör väl det.

Kvällen avslutades på Madonna, en mysig italiensk glass, pizza o pastarestaurang i Åre. Vi drack varsina glassmilkshakes - urgoda!!! Väl värda att prova när ni är i byn! Om ni kikar genom fönstret, bakom trädet, så står vår prinsessa där och sover - gick kanonbra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar