onsdag 8 april 2009

Skön onsdag!

Viola vaknade 6.10 imorse och jag trodde det var kört... -att jag skulle vara tvungen att pallra mig upp denna okristliga tid, men som tur var somnades det om och vi gick upp vid 7.30 istället, bra jobbat:-)! Vi begav oss till Kyrkis i Järpen idag, för första gången. De har mycket mysigare lokaler än i Åre och lite mer engagerad sång...! Här leker Viola med Sandra och Signe m.fl. hänger i bakgrunden. Efter Kyrkis åkte vi till Lundhags där jag fick en ny jacka, för min gamla hade lossnat i tejpningen - all heder till Lundhags! (nu är jag helt plötsligt kycklinggul, passande inför påsken..).
Vi hade turen att få umgås lite med fam Brandström inne i Åre på em. Andreas blev en storfavorit hos Viola o v.v.! Det är verkligen inget kul att hänga inne i Åre med bil nu - för mycket bilar överallt (o folk med..!). - men det är ju bra för turistnäringen, vi får tänka så...
Familjen Brandström består givet av Paulina och söta dottern Ester 1,5 år. Tack för fikat och mysigt sällskap!!
När vi närmade oss hemma började Viola sprattla lite extra när hon såg våra "höghus" och när vi kom in var det totalsprattel, så kul att hon känner igen sig. Hon var självklart tvungen att öva lite vighet också. Jag trodde det skulle bli skidåkare av henne, med tanke på hennes muskulösa ben, men det kanske blir gymnast istället...

Idag kom vår efterlängtade fjällpulka, så nu blir det en påsk i turåkandets tecken...!! Den var otroligt fin och välbehållen - tack Carina för att du fixat!! (förresten, fint påslakan!! - får vi använda det??)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar